12 قانون حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی


حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی علایم مربوط به خود را دارد . از علائم بینی میتوان به آبریزش بینی، گرفتگی بینی، عطسه های مکرر و خارش بینی اشاره کرد . علائم چشمی شامل خارش چشم، قرمزی، تورم، اشک ریزی و حساسیت به نور می باشد . همچنین علائم تنفسی عبارتند از : احساس کمبود هوا و تنفس همراه با صدای خس خس .


Image result for ‫درمان حساسیت فصلی‬‎

یکی از علایم اصلی در حساسیت فصلی عطسه های پی در پی می باشد که برای مدت طولانی به سراغ ما می ایند . گرفتگی و ابریزش بینی را نیز به ان اضافه کنید . حساسیت فصلی، آلرژی فصلی ، حساسیت بهار، حساسیت به گروه گیاهان نام هایی است که به این بیماری نسبت داده اند . حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی جزء بیماریهای شایع به شمار می رود.


آلرژی‌ فصلی یا حساسیت فصلی معمولاً در دوران کودکی شروع می‌شوند، ولی ممکن است در هر سن دیگری هم آغاز شوند. مقدار حساسیت در آلرژی های فصلی با افزایش سن کاهش می‌یابد، ولی ممکن است بعدها مجدداً عود کند. برای پیشگیری از حساسیت فصلی باید از مواد آلرژی زا دوری کنید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید .


حساسیت فصلی

– مصرف نکردن دخانیات و دوری کردن از محیط های ویژه افراد سیگاری، دلیل : مخاطهای بینی و چشم می توانند تحریک شوند.

-دوری از مواد حساسیت زا : حتما به مرور متوجه می شوید که به چیزهایی حساسیت دارید

– خوابیدن حداقل 8 ساعت در شب و مقابله با کم خوابی و بی خوابی

– تغذیه حداقل سه نوبت در روز و استفاده از مواد ویتامین دار و مقوی

– فاصله گرفتن از کار حداقل به مدت یک ربع ساعت در زمانی که فرد احساس خستگی می کند.

-انجام فعالیتهای فیزیکی هفتگی برای جلوگیری از حساسیت فصلی – آلرژی فصلی

-رعایت بهداشت عمومی و شست و شوی مدام دست ها برای جلوگیری از حساسیت فصلی – آلرژی فصلی

– همچنین رسیدگی به کارهای شخصی در اوقات فراغت



– مبارزه نکردن با احساسات شخصی و بروز دادن احساسات در برقراری ارتباط با دیگران. درحقیقت احساسات سرکوب شده، استرسهای روحی و جسمی، زندگی بی نظم و.. فاکتورهایی هستند که سیستم ایمنی را خلع سلاح می کنند و موجب نفوذ بیشتر آلرژی فصلی و حساسیت فصلی خواهند شد .

-مصرف زیاد ویتامینهای گروه C، B و K

– از غذاهایی که دارای “رایحه های طبیعی” هستند، پرهیز کنید . مانند عسل و گرده گل

– مصرف نکردن دارو بدون مشورت با پزشک. افرادی که از آلرژی فصلی یا حساسیت فصلی رنج می برند بیش از دیگران به داروهای شیمیایی حساس هستند.

برای درمان حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی ، متخصصان آسم و آلرژی می‌توانند با انجام تست‌های خاصی این مشکل را تشخیص دهند و آن را درمان کنند. پزشکان متخصص اگر تشخیص دهند مشکل به دلیل حساسیت به خوراکی خاصی به وجود آمده است، آن خوراکی را از برنامه‌غذایی فرد حذف می‌کنند. همچنین به گزارش آسان طب اگر متوجه شوند واکنش‌های آلرژی به دلیل قرارگرفتن در شرایط یا محیط‌های خاصی بروز کرده است، فرد را از این محیط ها دور میکنند .

منبع:اسان طب


[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 23 تير 1398 ] [ 9:21 ] [ طاها محمدی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر